Nordfyns Civile Hundeførerforening

Nordfyns Civile Hundeførerforening, kendt som NCH i daglig tale, blev grundlagt i 1992 og tæller i dag omkring 150 medlemmer. Vi er en lokalafdeling af Danmarks civile hundeførerforening (DcH) og vi er medlem af DGI.

Hos NCH tilbyder vi en lang række forskellige tilbud af hundetræning, dette er lige fra lydighedstræning af både hvalpe og voksen hunde samt Rally og Agility. Herudover tilbyder vi Dog Parkour og Nose Work samt træning til famliehunden. Vi tror på vi er den mest alsidige udbyder af hundetræning på Fyn og vores medlemmer drager stor nytte af al den viden og ekspertise vi har, til at hjælpe dem i mål med deres mål. I vores forening er alle hunderacer velkomne og vi er sikre på vi har et hold lige netop til dig og din hund.

Alle vores instruktører er uddannet inden for DcH og deltagere regelmæssigt i efteruddannelse og diverse kurser for at opdatere deres viden inden for hundetræning. Vi har i øjeblikket 16 certificerede instruktører og 2 instruktøraspiranter (se alle vores instruktører her).

Foreningen drives af dedikerede frivillige, der bidrager til alle aspekter for foreningens arbejde, herunder undervisning, madlavning, rengøring og vedligeholdelse af områder og faciliteter.

Hvert år afholder vi forskellige arrangementer, herunder klubaftener med foredrag hundeeksperter, konkurrencer og fester. Derudover giver foreningen opvisning ved forskellige arrangementer, blandt andet Fjordens Dag i Klintebjerg, hvor vi har deltaget i flere år med vores populære "folkedans med hunde".

Hvis du gerne vil vide mere eller ønsker at komme i kontakt med os, tøv ikke med at kontakte os. Du finder yderligere information om, hvordan du kommer i kontakt med os på vores Kontakt-side.

Formænd i klubben

2024 - nuAndreas Bo Hylsebeck Knudsen